Vítejte

Jak již název těchto internetových stránek napovídá, stránky jsou zaměřeny na téma modelové železnice. Jsou věnovány stavbám kolejišť, doplňků k modelové železnici různým úpravám atd.


Tento web byl založen 29.5.2007, ale jeho plnohodnotné spuštění proběhlo až 1.11.2007 a to po docílení kvalitního grafického vzhledu. Web byl vytvářen čistě ve značkovacím jazyce html. K datu 1.8.2009 byl spuštěn nový web na technologii redakčního systému phpRS, na tomto systému funguje dodnes. Starý web naleznete zde , na kterém se zatím ještě nachází několik informací.

Trutnov

Výstava železničních modelů a kolejišť v Trutnově

27.10.-1.11.2009 probíhala v prostorách ZŠ Komenského v Trutnově výstava železničních modelů a kolejišť, kterou jsem se rozhodl navštívit spolu s některými členy našeho o. s. Společnost přátel železničního modelářství a železnice (ke kterým jsem se po výstavě ve Skutči začátkem léta přidal).


| Autor: Matouš Danielka | Vydáno dne 03. 11. 2009 | 10973 přečtení | Počet komentářů: 5 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek
Naklopení kolejiva

Stavba kolejiště 14. část: Jak si převýšit (naklopit) trať v obloucích

Hlemýždím tempem pokračuji ve stavbě kolejiště, i když vlastně jsem se posunul dál, něž-li představuje tato aktualizace, jelikož fotky v něm pocházejí ještě z konce července. Náhradou za zpoždění vás tedy seznámím i s plánovanou výstavbou částí kolejiště, jež zobrazují fotky v článku.


| Autor: Matouš Danielka | Vydáno dne 09. 09. 2009 | 8211 přečtení | Počet komentářů: 8 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek
Kolejivo

Stavba kolejiště 13. část: Instalace kusé koleje a výhybky

Tato drobná aktualizace bude pojednávat (jak jíž částečně z názvu vyplívá) o instalaci koleje navazující na poslední kolej od budovy hl. n. na velkém segmentu. Dosadit zbývá jen metrová část do segmentu menšího. Dále se budu věnovat konečné fixaci výhybky. Konečné fixaci, protože již byla používána, ale ne připevněna, jelikož mi došly přestavníky.


| Autor: Matouš Danielka | Vydáno dne 03. 08. 2009 | 7827 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek
Moje kolejiště

Stavba kolejiště 12. část: Dodatečná elektrifikace tunelu

Když jsem jednou rozvažoval nad kolejištěm, jak by bylo dobré provozovat elektrickou trakci. Zjistil jsem, že elektrické lokomotivy by nemohli projíždět tunelem se zdviženým sběračem, nebo chcete-li pantografem, proto jsem se rozhodl doplnit tunel o vodící drát pantografu. Pro autentičnost železničního provozu plánuji později doplnit trať o trolejové vedení, pod kterým by samo sebou bylo dobré provozovat lokomotivy se zdviženým sběračem.


| Autor: Matouš Danielka | Vydáno dne 01. 08. 2009 | 8120 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek
Václav Bartoš

KOLEJIŠTĚ VÁCLAVA BARTOŠE

Domácí kolejiště Václava Bartoše je již prakticky hotové. Autoru záleží spíše na technické funkčnosti, nežli na krajinářské ,,dokonalosti", ale i tak vypadá kolejiště velmi dobře


| Autor: Václav Bartoš | Vydáno dne 15. 01. 2009 | 10459 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek
index | 16-20 | předchozí | následující | Celkem 22 článků

Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz