Jak již název těchto internetových stránek napovídá, stránky jsou zaměřeny na téma modelové železnice. Jsou věnovány stavbám kolejišť, doplňků k modelové železnici různým úpravám atd.
Tento web byl založen 29.5.2007, ale jeho plnohodnotné spuštění proběhlo až 1.11.2007 a to po docílení kvalitního grafického vzhledu. Web byl vytvářen čistě ve značkovacím jazyce html. K datu 1.8.2009 byl spuštěn nový web na technologii redakčního systému phpRS, na tomto systému funguje dodnes. Starý web naleznete zde , na kterém se zatím ještě nachází několik informací.
27.10.-1.11.2009 probíhala v prostorách ZŠ Komenského v Trutnově výstava železničních modelů a kolejišť, kterou jsem se rozhodl navštívit spolu s některými členy našeho o. s. Společnost přátel železničního modelářství a železnice (ke kterým jsem se po výstavě ve Skutči začátkem léta přidal).
Hlemýždím tempem pokračuji ve stavbě kolejiště, i když vlastně jsem se posunul dál, něž-li představuje tato aktualizace, jelikož fotky v něm pocházejí ještě z konce července. Náhradou za zpoždění vás tedy seznámím i s plánovanou výstavbou částí kolejiště, jež zobrazují fotky v článku.
Tato drobná aktualizace bude pojednávat (jak jíž částečně z názvu vyplívá) o instalaci koleje navazující na poslední kolej od budovy hl. n. na velkém segmentu. Dosadit zbývá jen metrová část do segmentu menšího. Dále se budu věnovat konečné fixaci výhybky. Konečné fixaci, protože již byla používána, ale ne připevněna, jelikož mi došly přestavníky.
Když jsem jednou rozvažoval nad kolejištěm, jak by bylo dobré provozovat elektrickou trakci. Zjistil jsem, že elektrické lokomotivy by nemohli projíždět tunelem se zdviženým sběračem, nebo chcete-li pantografem, proto jsem se rozhodl doplnit tunel o vodící drát pantografu. Pro autentičnost železničního provozu plánuji později doplnit trať o trolejové vedení, pod kterým by samo sebou bylo dobré provozovat lokomotivy se zdviženým sběračem.
Domácí kolejiště Václava Bartoše je již prakticky hotové. Autoru záleží spíše na technické funkčnosti, nežli na krajinářské ,,dokonalosti", ale i tak vypadá kolejiště velmi dobře
Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz