Karton

Stavba kolejiště 16. část: Stavba z kartonu a štěrkování

Další náplní stavby kolejiště byla tvorba terraformace na menším segmentu, ke které bylo ještě připojeno štěrkování hlavní obloukové koleje. Oběma segmentům byly přidělány nové odnímatelné nohy z hliníkových jeklů, a tak nebyl problém si jeden segment přenést do vytápěné místnosti a tam nerušeně procovat se svolením členů rodiny. Ještě doplním, že stavba probíhala v období vánočních svátků.



Nejprve jsem se odhodlal ke štěrkování vnitřní strany koleje a místa mezi pražci, abych to později nemusel dodělávat se zhoršeným přístupem.

Na řadu přišla část s vyústěním horní koleje ze segmentu.

A přilepení, zatížení horní desky.

Se štěrková vnější strany kolejnice to nebylo tak jednoduché, jelikož je kolej převýšená a tím pádem by bylo potřeba více štěrku k vytvoření náspu, tak jsem se rozhodl na tuto stranu ještě před aplikací štěrku přilepit pás jednovrstvé lepenky. Na fotce ještě místo bez lepenky.

Po přilepení lepenky.

Místa, kde mi ještě zůstávala mezera u kolejnice, byla vyplněna plastem z tavné pistole. Stejně tak jsem využil tento materiál pro lepší fixaci koleje po stranách.

Kostra horní trati byla zpevněna.

Následovalo samozřejmě připevnění horní desky.

Takto podobně to bude výsledně napojeno, ale z flexi kolejí a bez mezery :-). Štěrkování vnější strany koleje nemám zvlášť nafoceno, myslím, že na tom nic světoborného není. Snad ale můžu napsat postup fixace, pokud vám to vypadlo, nebo patříte mezi "nováčky", tak tedy nejdříve nasypu štěrk ke koleji, poté štětečkem rozprostřu, tak jak chceme, aby to ve výsledku vypadalo, následuje postřik štěrku vodou s Jarem (známý mycí prostředek), musí prosáknout do celého objemu štěrku, posledním krokem před zaschnutím je samotná aplikace disperzního lepidla pomocí injekční stříkačky bez jehly.

Vyřízl jsem tvar kartonu kolem viaduktu, tak aby do reliéfu dobře zapadal.

Zkouška mostu. Zatím by mi propadl dolů, ale z boků bude ještě karton a "kamenitá" stěna.

Další žebrování.

Terén jsem místy seříznul, aby byl pozvolnější před následnou aplikací mřížkované pásky.

Přilepení pásky.

Zakrytí míst kolem budoucího viaduktu.

Ještě pár celkových pohledů, pokračování příště:-).


[Akt. známka (jako ve škole): 1,38 / Počet hlasů: 13] 1 2 3 4 5
| Autor: Matouš Danielka | Vydáno dne 24. 02. 2010 | 12198 přečtení | Počet komentářů: 32 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Powered by phpRS | Copyright © 2007 – 2022 | e-mail: matousdanielka@seznam.cz